روحانی، حسن (1385). «نقش آموزش و پرورش در انسجام اجتماعی»، فصلنامۀ راهبرد، دورۀ 14، شمارۀ 4، شمارۀ زمستان، پیاپی 42، 24-7.
گوتک، جرالد ال. (1396). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، ترجمۀ محمدجعفر پاکسرشت. تهران: انتشارات سمت.
علیخانی، محمدحسین؛ مهرمحمدی، محمود (1384). «بررسی پیامدهای قصدنشده (برنامۀ درسی پنهان) ناشی از محیط اجتماعی مدارس دورۀ متوسطۀ اصفهان»، مجلۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، شمارۀ زمستان، سال دوازدهم، شمارۀ 4، 126-146.
هاشمی، سیداحمد (1396). برنامهریزی درسی (اصول و کاربرد)، ویرایش دوم. لامرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد / تهران: تایماز.
هاشمی، سید احمد؛ خدابخشی صادق آبادی، فاطمه (1396). «برنامۀ درسی پنهان و نقش آن در مدارس»، مجلۀ پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، شمارۀ خرداد، دورۀ دوم، شمارۀ هشتم، 42-28.
Apple, Michael W. (2000). “The Cultural Politics of Home Schooling”, Peabody Journal of Education, 75(1) 256-271.
Bauman, K. J. (2002). Homeschooling in the United States: Trends and Characteristics. Educational Policy Analysis. Archives
Beck, Christian Watkin (2008). “Home Education and Social Integration”, Critical Social Studies - Outlines, 2, 58-69.
Brabant, Christine; Bourdon, Sylvain; Jutras, France (2003). “Home Education in Quebec: Family First”, Evaluation and Research in Education, Volume 17, no. 2&3, 112-131.
Douglas, Mary (2004). Purity and Danger. London, Routledge.
Glenn, Charles L. (2006). “Homeschooling and Compulsory State Schooling”, in: Bruce S. Cooper (ed): Home Schooling in Full View. IAP. Greenwich.
Grunnskolens informasjonssystem (GSI), 2002-03. Internet.
Leis, Tiia (2005). Home education in Estonia. Internet article: http://folk.uio.no/cbeck/Estonia.Htm
Opplinger, D.; Willard, D. J. (2004). “Claims of academic rely on anecdotes, flawed data analysis”, The Bacon Journal, Nov 15, 2004. Ohio.com
Spiegler, Thomas (2004a). “Education as part of faith”, Paper presented at BERA conference, Manchester, UK, September 2004
Stevens, Mitchell (2001). Kingdom of Children: Culture and Controversy in the Homeschooling Movement. Princeton: Princeton University Press.
Van Galen, Jane A. (1988). “Ideology, curriculum, and pedagogy in home education”, Education and Urban Society, 21(1), 52-68.
Welner, Kariane Mari; Welner Kevin G. (1999). “Contextualizing Homeschooling Data: A Response to Rudner”, Education Policy Analysis Archives, 7(13), 23-44.
Wuthnow, Robert; Hunter, James Davison; Bergesen, Albert J.; Kurzweil, Edith (1987). Cultural Analysis. Routledge, London.